loading...
ایرفیلد
آخرین ارسال های انجمن
احمد بازدید : 185 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (0)

این هواپیما بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان است که در ابتدا جهت حمل و نقل شاتل بوران (Buran سفینه فضایی شوری که تنها یکبار در سال 1988 به فضا سفر کرد) ساخته شد. این هواپیما در اصل مدل بزرگتری از هواپیمای موفق An-124 Ruslan است، Mriya در زبان اوکراینی به معنای "رویا" است.

An-225 با حداکثر وزن ناخالص 640 تن، در حال حاضر سنگین ترین هواپیمای جهان است. هر چند هواپیمای Hughes H-4 Hercules که به "Spruce Goose" (غار آراسته و زیبا) شهرت داشت، وزن بیشتری نسبت به An-225 دارا بود و طول بالهایش نیز بیشتر بود، اما H-4 تنها یک بار موفق به پرواز شد.

An-225 بزرگترین هواپیما در جهان به شمار می رود که پروازهای موفقیت آمیز متعددی داشته است. این هواپیما حتی از Airbus A380 و نیز همتای خود C-5 Galaxy که به منظور حمل هواپیماهای جنگی ساخته شده بود، بزرگتر است.

در نوامبر سال 2004، سازمان جهانی نگهدارنده رکوردهای انواع وسایل نقلیه هوایی FAI، نام An-225 را در کتاب رکوردهای سال، که همه ساله به چاپ می رسد، جای داد. این هواپیما رکورد 240 پرواز موفق را در احتیار دارد.
پیشرفت و توسعه
An-225 که در اصل برای پروژه فضایی کشور روسیه و به عنوان جایگزینی برای Myasishchev VM-T ساخته شد، به راحتی قادر به حمل راکت Energia (که در سال 1987 آزمایش شد) و شاتل فضایی Buran است. کارایی و قدرت این هواپیما، آنرا هم ردیف Airbus Beluga و Boeing 747 هواپیمای حمل کننده شاتل آمریکایی، قرار داده است.

 

 

مشاهده ویدیو و ادامه مطلب ....

احمد بازدید : 154 جمعه 13 مرداد 1391 نظرات (0)


پانزدهم فروردین سال 1360 وقتی هنوز بیشتر از 6 ماه از آغاز جنگ عراق علیه ایران نمی‌گذشت، شانزده تن از خلبانان نیروی هوایی ایران با انجام عملیاتی عجیب و پیچیده، طی پروازی 6 هزار کیلومتری بر فراز سه کشور ترکیه، سوریه و عراق دورترین پایگاه‌های هوایی عراق را در مرز با این اردن و سوریه بمباران کردند. این که چه تعداد هواپیما در این حمله از بین رفت چندان مشخص نیست: مراجع مختلف از 16 تا 200 هواپیما گفته‌اند. اما هرچه بود این حمله باعث شد تصویری که دیکتاتور عراق از نیروی هوایی ایران در ذهنش ترسیم کرده بود به‌کلی عوض شود. روایت بکر یکی از خلبان‌های شرکت‌کننده در این عملیات بعد از گذشت نزدیک به 30 سال هنوز خواندنی و هیجان‌انگیز است. حکایت لحظات حساس و سرنوشت‌ساز یک پرواز طولانی و 3 ساعته.

 

 

مطالب بیشتر در ادامه

احمد بازدید : 108 سه شنبه 10 مرداد 1391 نظرات (0)


هواپیمای دوموتوره تفریحی در انزلی سقوط كرد؛ سرنشینان فقط آسیب دیدند

بندرانزلی - یك هواپیمای دو موتوره تفریحی روز یكشنبه هنگام پرواز در محدوده كانال بندرگاه انزلی با سنگ های كنار پارك ساحلی (بلوار قدس) برخورد و سقوط كرد. این حادثه تلفات جانی نداشت و سرنشینان هواپیما تنها آسیب دیدن

 

مطالب بیشتر در ادامه ...

احمد بازدید : 115 یکشنبه 08 مرداد 1391 نظرات (1)

شیراز1400: این مطلب رو تقدیم میکنیم به همه شهیدانی که برای دفاع از جان ، مال و خاک این وطن از خودشون گذشتند و البته نامشون رو برای همیشه در یادها جاودانه کردند. خیلی از ما بی تفاوت شدیم نسبت به اونچه که هم سنهای ما در زمان جنگ 8 ساله انجام دادند. 

شهید امیرسرلشگر عباس دوران که دلاوری ها او در زمان جنک شهره ی خاص و عام شده بود انسانیست از دیار قهرمان پرور پارس ... خیلی از دوستان به ما خرده می گیرند که فقط به تاریخ باستانی خود و کوروش کبیر می نازیم ، اما در جواب باید گفت این سرزمین در تمامی دوران انسانهایی بزرگ را پرورش داده است که در زمان حیات خود حماسه ساز شده اند از تاریخ بیش از اسلام ، دوران اسلام و تاریخ معاصـــر ...


این مطلب تقدیم به تمامی شهدای ایران عزیز ...

    
مطالب بیشتر در ادامه....
احمد بازدید : 73 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (0)
هواپیمای مسافربری فراصوت کنکورد، در کنار توپولف-۱۴۴، یکی از دو هواپیمای مسافربری فراصوتی است که در پروازهای تجاری برای حمل مسافر مورد استفاده قرار گرفت. این هواپیما که محصول مشترک دو کشور فرانسه و بریتانیا است، قادر بود با سرعتی حدود دو برابر سرعت صوت یا عدد ماخ ۲ پرواز کند.





هواپیمای کنکورد با بهره گیری از چهار موتور توربوجت با پس سوز، قادر به پرواز در سرعت های فراصوتی بود. این موتورهای بسیار قدرتمند، سوخت را به سرعت مصرف می‌کردند. بال‌های کنکورد مثلثی بودند و تنها رقیب آن، هواپیمای توپولوف تی‌یو-۱۴۴ بود که در ظاهر بسیار به هواپیمای کنکورد شبیه است. کنکورد در سال ۱۹۷۷ (میلادی) بیست و سه میلیون پوند انگلستان قیمت داشت.این هواپیما برای اولین بار در دوم مارس ۱۹۶۹ به پرواز در آمد و در ۲۱ ژانویه ۱۹۷۶ رسما آغاز به کار کرد .



احمد بازدید : 89 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (0)

عملیات تخلیه مسافران وبار،سوخت گیری مجدد،ذخیره ی آذوقه و سوارشدن مسافران و بار جدید
در کنکورد تنها در 27 دقیقه صورت می گیرد!

(1)با توقف هواپیما پلکان به بدنه جت متصل شده و مسافران در 5 دقیقه پیاده میشوند.
(2)منبع تغذیه الکتریکی به هواپیما متصل میشود.
(3)دو نفتکش غول پیکر در مدت 18 دقیقه 120000لیتر سوخت را به مخازن هواپیما می فرستند.
(4)هوای کابین مسافران تعویض میشود.
(5)بارهای طبقه زیرین باسرعت 135 کیلوگرم دردقیقه تخلیه،و تقریبا با همان سرعت بارگیری مجدد
انجام میشود.
(6)دستشویی نظافت میشود،فاضلابها را تخلیه میکنند.
(7)غذا و نوشیدنی در هواپیما ذخیره میشود.
(8)آب آشامیدنی به وسیله ی bowwser تامین میشود.
(9)موتورها روشن میشوند.

هواپیما آماده پرواز است! به همین سرعت!





مطالب بیشتر در ادامه

احمد بازدید : 67 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (0)

 

به دنبال تحویل قسمت مرکزی بدنه A-350 به خط تولید نهایی ارباس،واقع در

 تولوز فرانسه،مونتاژ نهایی اولین مدل این هواپیما که برای آزمایش های

ایستایی سازه به کار خواهد رفت،آغاز شد.


پس از تحویل،مراحل نصب قسمت مرکزی بدنه به طول 19.7 متر به قسمت جلوی بدنه با طول 21 متر آغاز شد.
قسمت مرکزی بدنه در تاریخ 4 آوریل از تأسیسات شرکت ارباس واقع در محلی بنام St Nazaire تحویل تولوز شد و قسمت جلویی بدنه (که کاکپیت نیز به آن متصل بود) دسامر گذشته از همین تأسیسات تحویل شده بود.
به زودی قسمت انتهای بدنه این هواپیما از کارخانه ارباس واقع در هامبورگ تحویل تولوز فرانسه خواهد شد و به دنبال آن بالهای این هواپیما که در شهر Broughton انگلستان ساخته شده،تحویل خط مونتاژ نهایی میشود.
روند مونتاژ ارباس A-350 به این شکل است که در ایستگاه 50 از خط تولید،ارابه فرود جلویی آن به بدنه متصل میشود و در توقف گاه 40،بالها و مجموعه دم افقی و با شماره سریال MSN1 نیز در اواسط تابستان سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

تصاویری از AirBus-350 :


تصاویر بیشتر در ادامه

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 1,311
  • بازدید کلی : 50,681