loading...
ایرفیلد
آخرین ارسال های انجمن
احمد بازدید : 81 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


بوئینگ ۷۲۷ هواپیمای جت مسافربری بزرگی است که شرکت بوئینگ از سال ۱۹۶۳ می‌ساخت. این هواپیما بسیار موفق و محبوب بود و بسیاری از شرکت‌های هوایی چند فروند از آن را در ناوگان هوائی خود داشتند تا جائیکه رکورد فروش مدل ۷۲۷ به عنوان بیشترین مدل فروخته شده در تاریخ هواپیمایی در سالهای آغازین دهه ۱۹۹۰ توسط مدل ۷۳۷ شکسته شد. هواپیمائی ملی ایران نیز چند فروند از این هواپیما را خرید و هنوز هم علیرغم اینکه وعده خارج کردن ۷۲۷‌ها، قبل از سقوط هواپیما در ارومیه داده شده بود همچنان چند فروند از این مدل هواپیماها در خطوط پروازی ایران استفاده می‌شود. ناگفته نماند که بوئینگ ۷۲۷ اولین هواپیمای جت هواپیمائی ملی ایران بود که گویا هنوز هم در ایران تاریخ مصرفش تمام نشده است.


     
احمد بازدید : 93 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


هواپیماهای ایرباس A330 و A340 در گروه هواپیماهای مسافربری که ظرفیت جابجایی 240 تا 380 مسافر را دارا هستند، به عنوان بهترین مدل ها مطرح و شناخته شده اند. این هواپیماها که نیروی محرکه مورد نیاز خود را بوسیله دو یا چهار موتور تأمین می نمایند، بیشترین قابلیتهای عملیاتی، پروازی را با صرف هزینه های متعارف و ارائه راحتی و آسایش چشمگیر به مسافران دارا می باشد.




صندلی های هواپیمای A330 و A340 در بخش فرست کلاس در هر ردیف چهار صندلی نصب گردیده و هر مسافر به راحتی به راهروهای بین صندلی ها دسترسی دارد. در بخش بیزینس کلاس در هر ردیف شش صندلی نصب گردیده است بگونه ای که مسافران به پنجره ها یا راهروها دسترسی دارند و در بخش اکونومی کلاس در هر ردیف هشت صندلی نصب گردیده و بین مسافران و راهروها حداکثر یک صندلی فاصله وجود دارد. مدل A-330 با به کارگیری نیروی دو موتور به عنوان کم هزینه ترین هواپیمای طراحی شده که قابلیت پرواز در مسیرهای دور و نزدیک را دارا می باشد، مطرح است.


احمد بازدید : 77 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

3. بال بیضی Elliptic wing: این بال همانطور که از نامش پیداست، عبارت است از بالی که به شکل بیضی می باشند. هواپیمای سوپر مرین اسپیت فایر شکاری جنگنده انگلیسی در جنگ دوم جهانی مشهورترین هواپیمایی است که از این بال سود جسته است.
مزیت ساختمانی: مزیت ساختمانی این نوع بال تقریبا همانند بال مخروطی است.
زیان ساختمانی: زیان ساختمانی این نوع بال تقریبا همانن بال مخروطی است.
مزیت آیرودینامیکی: مهمترین مزیت آیرودینامیکی این بال آن است که توزیع نیروی برآ روی این بال کاملا بیضی است و هر فوت مربع از این بال دقیقا فشار برآی یکسانی همانند سایر نقاط بال تولید می کند. این مسئله در عملکرد هواپیما در حین پرواز نقش بسیار چشمگیری دارد.
زیان آیرودینامیکی: واماندگی در این بال از لبه فرار آغاز می شود، در نتیجه شهپر ها و سایر سطوح آیرودینامیکی که در لبه فرار قرار دارند، کارآیی خود را از دست داده و هواپیما به سقوط مارپیچی دچار می شود.

          

                                            

احمد بازدید : 163 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


بال:
بال مهمترین قسمت وسایل پرنده سنگین تر از هوا را تشکیل می دهد.
بال ها را می توان از نظر شکل و شمایل (platform) و از نظر مهار بندی می توان تقسیم کرد. دسته بندی بالها بر حسب نوع مهار بندی عبارت است از سگدستی (cantilever) و نیم سگدستی (semi cantilever) ، بال سگدستی آن نوع بالی است که تمامی استحکامات ساختمانی آن درون بال قرار دارد و به مهار بندی نیاز ندارد. این نوع بال معمولا بر هواپیماهای ترابری و نیز هواپیماهایی یافت می شود که از عملکرد بالایی برخوردارند. بال نیم سگدستی استحکام خود را هم از طرح داخلی سازه و و هم از مهاربندی خارجی و سیم های محکم کننده کسب می کند. این نوع بال معمولا بر هواپیماهای سبک و هواپیماهای کم سرعتی که برای حمل بارهای سنگین طراحی شده اند، وجود دارند.  


                 

احمد بازدید : 57 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 بالگرد فوق سنگین و چند منظوره و زیبا میل26 که با کد هاله در ناتو شناخته می شود سنگین ترین و پرقدرت ترین بالگرد جهان است که قابلیت حمل 20 تن بار را دارد و حداکثر وزن برخاست ان 56000کیلو گرم است.این هلیکوپتر اولین پروازش را در 1977انجام داد و از اواسط دهه 80پروازهای عملیاتی خود رااغاز کرد این بالگرد با انکه در گونه های نظامی تولید شده ولی هیچ گونه تسلیحاتی ندارد و شرکت میل به عنوان طراح و تولید کننده اصلی این بالگرد شناخته می شود.دو شرکت روستوف و کازان به عنوان مونتاژ کننده های نهایی هستند که کارخانه روستوف تولید کننده نهایی بالگرد میل26است. تا کنون 70فروند از گونه هاری نظامی و غیر نظامی تولید شده است که تعداد زیادی در نیروهای نظامی روسیه مشغول هستند ولی هدف از طراحی این بالگرد غیر نظامی بود.
این بالگرد را می توان در پروژهه های ساختمانی مانند استخراج نفت و معدن و اکتشافات و ساخت پل ها و خطوط انتقال نیرو و نفت به کار برد.

                                          

احمد بازدید : 66 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (0)



.

                         

ازمانی که دو توده هوای با دمای مختلف، در مسیر حرکتشان به هم میرسند، حالت انتقال شدیدی (از لحاظ دما، فشار، رطوبت، باد و غیره) در مرز بین آنها بوجود میآید. اگر یک نفر همراه با توده هوای گرم به سمت شمال حرکت کند، به تدریج و به طور یکنواخت با کاهش دما مواجه میشود؛ سپس با برخورد به یک توده هوای سرد، دما به طور ناگهانی و شدید افت میکند یعنی تغییرات آهسته و یکنواخت در محل برخورد با توده سرد، به تغییر ناگهانی و غیر مداوم تبدیل میشود. به این خاطر اصطلاح خط ناپیوستگی (Line Of Discontinuity) در مورد مرکز توده هوا به کاربرد، میشود. عبارت جبهه (Front) مترادف با خط ناپیوستگی است و امروزه به خوبی جانشین آن شده است. در واقع جبهه ها مرزهای بین تودههای هوا هستند. بر روی نقشههای هواشناسی جبهه ها را با یک خط نشان میدهند. سطحی که دو توده هوای مجاور را از هم جدا میکند سطح جبهه (Frontal Surface) نامیده می شود. 
احمد بازدید : 59 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
در سال 1379، شرکت آگوستاوستلند که ادغام شده ی شرکت آگوستا در ایتالیا و شرکت بریتانیایی وستلند است، نسلی از بالگردهای نیمه سنگین را با نام AW101 معرفی کرد که توانایی انجام عملیات های مختلف را در جنبه های نظامی و غیرنظامی دارد.




اگوستاوستلند در بالگرد AW101 مرلین از مواد بسیار مناسبی استفاده کرده است.

قسمت دماغه، قسمت های بیرونی کابین و محفظه ی نگهدارنده ی لندگیر از کولار ضدآتش ساخته شده و قسمت های نگهدارنده ی موتور توربوشفت و قسمت دم بالگرد از مواد کولار ضدآتش کربنی ساخته شده است.
احمد بازدید : 72 جمعه 15 اردیبهشت 1391 نظرات (0)
کشور فرانسه به عنوان یکی از اعضای ناتو همواره هزینه های کلانی را در پروژه های نظامی متنوعی صرف کرده است و پیشرفت های نظامی قابل توجهی را در زمینه ی ساخت و تولید تسلیحات کسب کرده است.

می توان گفت که نیروی دریایی فرانسه، نقش بیشتری در جنگ هایی دارد که به دست غرب شروع شده است. برای مثال می توان به حضور یکی از زیردریایی های این کشور در خلیج فارس اشاره کرد که تا مدت ها در مرزهای عربی خلیج فارس ماند و عملیات هایی را علیه عراق انجام داد. و یا اعزام ناو هواپیمابر این کشور به جنوب دریای مدیترانه جهت عملیات های هوایی این کشور علیه مواضع قذافی که موفقیت آمیز هم بوده است.

نیروی دریایی فرانسه در راستای تثبیت حضور خود در دریاها و قدرتنمایی فرانسه، پروژه هایی را پیگیری می کند که نتایج مطلوبی برای منافع فرانسوی ها دارد.

یکی از برنامه ها، پروژه ی ناو بالگرد بر میسترال است.

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 1,307
  • بازدید کلی : 50,677