loading...
ایرفیلد
آخرین ارسال های انجمن
احمد بازدید : 87 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (0)

این تصویر نشان دهنده مسیر پروازی یک فروند بویینگ 787 است که در هنگام یکی از آخرین تست های پروازی آن به دست آمده. این پرواز که در روز جمعه انجام شده بیشتر از 19 ساعت طول کشیده است و همانطور که دیده می شود لوگوی شرکت بویینگ ، مسیر پروازی این هواپیما بوده.
نکته جالب اینجاست که اگر دقیق نگاه کنید می توانید عدد 787 را نیز در کنار لوگو ببینید. این تبلیغ شرکت بویینگ قبلا با استفاده از هواپیمای 8-747 نیز انجام شده بود.
احمد بازدید : 73 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (0)

 


درباره 737 :
خانواده 737 پرفروش ترین هواپیمای مسافربری جهان با بیش از 5500 هواپیمای تحویل داده شده و 6000 سفارش قطعی می باشد که رکورد دار ثبت شده در کتا رکوردهای کینس است.
بیش از 514 اپراتور این هواپیما را در خدمت دارند و این هواپیما به بیش از 1200 شهر در 190 کشور پرواز میکند.
به طور متوسط 1250 هواپیمای 737 در حال پرواز بوده و در هر 5 ثانیه یک فروند در حال تیک آف یا فرود می باشد.
بیش از هزار فروند از این هواپیما جزو نسل اول هستند که نخستین پرواز آن در سال 1967 انجام گرفت.خط تولید نسل اول بویینگ 737 تا سال 2000 فعال بود که در نهایت در اوایل قرن حاضر نسل جدید جاگزین نسل قبلی شد. این هواپیما بیش از سی سال است که به خط هوایی امکان پرواز در خطوط داخلی و در مسافت های کوتاه بین المللی را با هزینه پایین میدهد.
طراحی نسل جدید بویینگ 737از سال 1991 آغاز گشته و مدل جدید این هاپیما قابلیت پرواز بین قاره ای و میانبرد بین المللی را نیز دارد.بیش از 2300 فروند از این هواپیمای بویینگ 737 نسل جدید سفارش داده شده اند که از این تعداد 1600 فروند تحویل مشتریان شده است.

مطالب بیشتر در ادامه

احمد بازدید : 97 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (0)

 

   

دنباله هواپیما چیست؟ ( خیلی از مردم عادی فکر میکنن دود موتور هواپیماست)مخلوط هوای خروجی از موتور هواپیما در بردارنده بخار آب و چندین گاز دیگر به همراه ذرات دوده و فلز است. وقتی این مخلوط از انتهای موتور خارج می شود، با هوای سرد ترکیب شده، بخار آب داخل آن متراکم می گردد و به قطرات آب تبدیل می شود. این قطرات نیز با قرار گرفتن در محیط سرد بیرونمنجمد شده و به ذرات یخ تبدیل می شوند. در واقع، آنچه شما از روی زمین می بینید، یک دنباله سفید متراکم از قطعات کریستالی همین یخ هاست که در پشت هواپیما تشکیل می شود.اما چرا گاهی اوقات هواپیماها هیچ دنباله ای ازخود به جای نمی گذارند یا دنباله آنها خیلی کوتاه است؟ دلیل این امر نیز بسیار ساده است: اگر در ارتفاع پروازی هواپیما، هوای خشک و یا رطوبت کم باشد، دنباله تشکیل نخواهدشد. در واقع برای تشکیل دنباله، میزان رطوبتنسبی باید ۱۰۰ درصد یا بیشتر باشد. در هوای خشک، ذرات کریستالی یخ به محض تشکیل شدن، بخار خواهند شدالبته گاهی نیز هوا به اندازه کافی مرطوب است ولی به آن حد سرد نیست. در ارتفاعاتی که معمولاً دنباله یا رد هواپیما شکل می گیرد (۲۸۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ پا)، دمای هوا باید بین۳۶- تا ۷۶- درجه فارنهایت باشد. اگر هواپیمایی دنباله یا رد بلندی از خود به جای بگذارد، می توان حدس زد که هوا درآن بالا نه تنها سرد است بلکه بسیار مرطوب است و در نتیجه ذرات کریستالی یخ همچنان پایدار هستند.اگر دنباله متوقف شده و دوباره شروع می گردد و یک خط منقطع در آسمان ایجاد می نماید، احتمالاً هواپیما در یک قطعه خشک پرواز کرده و دوباره وارد ناحیه مرطوب می شود.اگر در سمت پشت هواپیما، بین دم و سر دنباله، یک امتداد ۱۰۰ پایی از هوای خالص وجود داشته باشد که نشان می دهد زمان تشکیل یخ از مخلوط گاز داغ خروجی و هوای اطراف کوتاه بوده است.

مطالب بیشتر در ادامه

 

احمد بازدید : 266 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (1)

 

دقایقی قبل هواپیمای EP-MGX در قزوین سقوط کرد

متإسفانه معلم خلبان كاپيتان علي فخر از بهترين خلبانان ايران بوده كه به همراه دانشجو فوت كردن . 
ايشون صبح امروز براي چك كردن و ريليز كردن چند تا دانشجوي معراج به قزوين ميرن . 
تا ظهر 3 تا دانشجو رو ريليز مي كنن و نفر چهارم آقاي باقري بوده . 
در مراحل آخر چك كردن كپتن فخر تصميم ميگيره كه در خصوص مانور Engine failure هم دانشجو رو محك بزنه و تست كنه و در ترافيك پترن موتور رو از دانشجو ميگيره تا دموي انجين فيلر داشته باشن و شروع مي كنند به ارتفاع كم كردن براي انجام اين مانور و نشستن روي باند كه متإسفانه متوجه كابلهاي برق انتهاي باند 28 نميشن و زماني متوجه ميشن كه ديگه خيلي دير شده بوده . 
هر دو عزيز جان خودشون رو از دست دادن . 
خدا رحمتشون كنه . 
من هر چي از خضوع و فروتني و اخلاق و منش علي فخر براتون بگم كم گفتم . 
خدا به خانوادش صبر بده .

 

تصاویر بیشتر از این سانحه در ادامه

احمد بازدید : 102 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)

 

ایرباس بزرگترین شرکت هواپیماسازی دنیاست و تقریباً نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند. شرکت ایرباس دارای ۵۷۰۰۰ کارمند و ۱۶ دفتر در کشورهای آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا است. مونتاژ نهایی هواپیماهای ایرباس در شهرهای تولوز در فرانسه، هامبورگ در آلمان، سویل در اسپانیا و تیانجین در چین انجام می‌پذیرد. این شرکت همچنین دارای شعباتی در کشورهای آمریکا، ژاپن و چین است.

تصاویر زیر از هواپیمای ابَر ترابری شركت هواپیما سازی "ایرباس" موسوم به "نهنگ بلوگا" که مدل تغییر یافته A300-600 است و برای حمل و نقل قطعات بزرگ هواپیما بین کارگاه‌های مختلف ایرباس بکار می‌رود. قطعات این هواپیما همانند دیگر هواپیماهای مدل ایرباس در كشورهای مختلف اروپایی ساخته می شود اما در نهایت تنها در دو شهر هامبورگ آلمان و تولوز فرانسه مونتاژ می شود. این هواپیما در واقع ساخت چهار كشور اروپایی آلمان، بریتانیا، فرانسه و اسپانیا است. بال ها و چرخ دنده هواپیمای نهنگ بلوگا در بریتانیا، دم هواپیما و درهای آن در اسپانیا، بدنه آن در آلمان و دماغه و اجزای داخلی آن در فرانسه ساخته می شود.

 

مطالب بیشتر در ادامه

احمد بازدید : 110 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)

 

          

 


تاریخچه:

توپولوف 204 هواپیمایی دو موتوره با برد متوسط می‌باشد. ایده اولیه برای تولید و ساخت این هواپیما در سال 1983 شکل گرفت و هدف از تولید آن عرضه هواپیمایی برای جانشینی ۱۵۴-Tu بود. اولین پرواز این هواپیما با موتورهای PS-90At انجام گرفت. دومین نمونه از این هواپیما که دارای موتورهایRB211-535E4-B بود در 14 اوت 1992 پرواز کرد.تولید سری اصلی توپولوف 204 در کارخانجات Aviaster در سال 1990و در مجموعه صنعتی KAPO در سال 1994 آغاز گردید. در 12 ژانویه 1995 گواهینامه صلاحیت پروازی کشور روسیه به این هواپیما که در ابتدا به عنوان هواپیمای باربری مورد استفاده قرار می‌گرفت، اعطا شد.
 
اولین پرواز این هواپیما به عنوان هواپیمای مسافربری توسط خطوط هوایی Vnukovo در 23 فوریه 1993 انجام گرفت.

 

مطالب بیشتر در ادامه

احمد بازدید : 91 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (0)

Boeing 747 -SP 



مقدمه


ایده ی ساخت SP زمانی به وجود آمد که شرکت Pan Am درخواست یک جت دور برد تجاری با حداکثر وزن بارگیری و طی کردن مسافت های طولانی بدون توقف بین توکیو و نیویورک را داد و پس از پان آمریکن ایران ایر هم به جمع متقاضیان SPپیوست تا پرواز های تجاری بدون وقفه خود از تهران تا نیویورک را که دور ترین مسافت زمان خود بود را پوشش دهد.
اولین تقاضای پان آمریکن در سال 1973 بود و اولین نمونه این جت در سال 1976 تحویل شد. بویینگ 747 اس پی برای دستیابی به دو هدف طراحی شده بود:



    

 

مطالب بیشتر در ادمه

تعداد صفحات : 11

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 40
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 1,298
  • بازدید کلی : 50,668