loading...
ایرفیلد
آخرین ارسال های انجمن
احمد بازدید : 176 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (1)

 



 در این بخش می خواهیم به معرفی سیستم های ترمز هواپیما که در پروسه فرود به انواع و نحو های مختلف مورد استفاده قرار داده می شوند بپردازیم.

 

مطالب بیشتر در ادامه ...

احمد بازدید : 104 پنجشنبه 15 فروردین 1392 نظرات (0)

Runway visual range که به صورت اختصار RVR گفته می شود در هواشناسی هوانوردی میزان مسافتی می باشد که یک خلبان هواپیما اگر برروی وسط باند پرواز قرار بگیرد قادر خواهد بود تا خط وسط باند را دیده یا شخصا" شناسایی نماید که این مسافت عموما" با مقیاس های فیت( پا) و متر بیان می گردد.

rvr به عنوان یکی از اصلی ترین ضوابط برای حداقل ها در تقرب های با استفاده از ابزار دقیق به حساب می آید که اینگونه تقرب ها عموما" به دلیل دید افقی کم می باشد. در اکثر موارد یک خلبان باید دید بصری از باند برای فرود داشته باشد . حداکثر مطالعه قرق 2000 متر برابر 6000 فیت می باشد و بیش از این مقدار معنایی نداشته و نیاز به گزارش نمی باشد.



مطالب بیشتر در ادامه ...
احمد بازدید : 181 چهارشنبه 25 مرداد 1391 نظرات (0)

یک فروند هواپیمای آموزشی از نوع پی سی 6 امروز صبح حوالی ساعت 10 در منطقه ای نزدیک داریون شیراز سقوط کرد. و خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشته است. البته اسمش رو بزاریم فرود اضطراری بهتره.بازم خداروشکر که اتفاقی نیافتاد.


               

 

 

تصاویر بیشتر در ادامه....

احمد بازدید : 185 شنبه 14 مرداد 1391 نظرات (0)

این هواپیما بزرگترین و پرقدرت ترین هواپیمای جهان است که در ابتدا جهت حمل و نقل شاتل بوران (Buran سفینه فضایی شوری که تنها یکبار در سال 1988 به فضا سفر کرد) ساخته شد. این هواپیما در اصل مدل بزرگتری از هواپیمای موفق An-124 Ruslan است، Mriya در زبان اوکراینی به معنای "رویا" است.

An-225 با حداکثر وزن ناخالص 640 تن، در حال حاضر سنگین ترین هواپیمای جهان است. هر چند هواپیمای Hughes H-4 Hercules که به "Spruce Goose" (غار آراسته و زیبا) شهرت داشت، وزن بیشتری نسبت به An-225 دارا بود و طول بالهایش نیز بیشتر بود، اما H-4 تنها یک بار موفق به پرواز شد.

An-225 بزرگترین هواپیما در جهان به شمار می رود که پروازهای موفقیت آمیز متعددی داشته است. این هواپیما حتی از Airbus A380 و نیز همتای خود C-5 Galaxy که به منظور حمل هواپیماهای جنگی ساخته شده بود، بزرگتر است.

در نوامبر سال 2004، سازمان جهانی نگهدارنده رکوردهای انواع وسایل نقلیه هوایی FAI، نام An-225 را در کتاب رکوردهای سال، که همه ساله به چاپ می رسد، جای داد. این هواپیما رکورد 240 پرواز موفق را در احتیار دارد.
پیشرفت و توسعه
An-225 که در اصل برای پروژه فضایی کشور روسیه و به عنوان جایگزینی برای Myasishchev VM-T ساخته شد، به راحتی قادر به حمل راکت Energia (که در سال 1987 آزمایش شد) و شاتل فضایی Buran است. کارایی و قدرت این هواپیما، آنرا هم ردیف Airbus Beluga و Boeing 747 هواپیمای حمل کننده شاتل آمریکایی، قرار داده است.

 

 

مشاهده ویدیو و ادامه مطلب ....

احمد بازدید : 154 جمعه 13 مرداد 1391 نظرات (0)


پانزدهم فروردین سال 1360 وقتی هنوز بیشتر از 6 ماه از آغاز جنگ عراق علیه ایران نمی‌گذشت، شانزده تن از خلبانان نیروی هوایی ایران با انجام عملیاتی عجیب و پیچیده، طی پروازی 6 هزار کیلومتری بر فراز سه کشور ترکیه، سوریه و عراق دورترین پایگاه‌های هوایی عراق را در مرز با این اردن و سوریه بمباران کردند. این که چه تعداد هواپیما در این حمله از بین رفت چندان مشخص نیست: مراجع مختلف از 16 تا 200 هواپیما گفته‌اند. اما هرچه بود این حمله باعث شد تصویری که دیکتاتور عراق از نیروی هوایی ایران در ذهنش ترسیم کرده بود به‌کلی عوض شود. روایت بکر یکی از خلبان‌های شرکت‌کننده در این عملیات بعد از گذشت نزدیک به 30 سال هنوز خواندنی و هیجان‌انگیز است. حکایت لحظات حساس و سرنوشت‌ساز یک پرواز طولانی و 3 ساعته.

 

 

مطالب بیشتر در ادامه

احمد بازدید : 115 یکشنبه 08 مرداد 1391 نظرات (1)

شیراز1400: این مطلب رو تقدیم میکنیم به همه شهیدانی که برای دفاع از جان ، مال و خاک این وطن از خودشون گذشتند و البته نامشون رو برای همیشه در یادها جاودانه کردند. خیلی از ما بی تفاوت شدیم نسبت به اونچه که هم سنهای ما در زمان جنگ 8 ساله انجام دادند. 

شهید امیرسرلشگر عباس دوران که دلاوری ها او در زمان جنک شهره ی خاص و عام شده بود انسانیست از دیار قهرمان پرور پارس ... خیلی از دوستان به ما خرده می گیرند که فقط به تاریخ باستانی خود و کوروش کبیر می نازیم ، اما در جواب باید گفت این سرزمین در تمامی دوران انسانهایی بزرگ را پرورش داده است که در زمان حیات خود حماسه ساز شده اند از تاریخ بیش از اسلام ، دوران اسلام و تاریخ معاصـــر ...


این مطلب تقدیم به تمامی شهدای ایران عزیز ...

    
مطالب بیشتر در ادامه....
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آمار سایت
  • کل مطالب : 99
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 31
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 12
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 1,306
  • بازدید کلی : 50,676